Wednesday, January 4, 2012

tengok diri di cermin....dan fikir...

sape yg knal aku mase skolah aku tau la perangai sewel aku dulu yg xsemenggah dan hampeh...tp masuk je U..aku terus sedar diri...pe lagi yg jd penjamin biasiswa aku dua2 pakcik sendiri....ade anak bini..sebab xnk life diorg screwed up pasal aku...aku pun control perangai aku...bukan sket klu nk byr balik if tetibe aku langgar kontrak...family aku bukan orang kaya...lagipun aku tau aku belajar guna duit rakyat...nih bile dh kerja...walaupun ramai orang xpercaya budak cam aku bley jd cikgu....walaupun aku bising2...n xpuas ati dgn orang atasan...aku tetap wat kerja mcm biase...xde terpikir kat vandalized bilik guru ke, bilik gb ke...cos sgt ximmature.....n sgt bodo...bg aku la...ko nak bising satu dunia pun...tu hak ko...janji tanggungjawab ko...ko mesti laksanakan...kalau belajar...prioriti ko belajar...itu amanah yg ko kena pikul dgn duit rakyat yg ko makan...klu kerja, ko kerja betul2...so kalau ko xjalankan amanah, ko pun same corrupt gak...jd layak ke ko nak tuduh orang lain corrupt bila ko sendri corrupt????nih aku bising2 pasal org atasan neh....macam lah bley mengubah keadaan...nk x nk..kite yg kena ubah diri kita....dunia xberputar di sekeliling kita...

No comments:

Post a Comment