Monday, September 13, 2010

who needs a guy when I have a GPS n google earth???




Sape yg kenal aku mesti tau yg aku nih suke jln2.....it doesn't matter where...if I put my mind to it...I just pack my bag n go....well ramai juga yg tanya aku....xtakut ke travel sane sini...awak tu perempuan....kan bahaya....hmmm....susah aku nak jawab...tp kat rumah aku pun belum tentu selamat....anywhere is dangerous nowadays....
Aku sebenarnye lebih suka drive dari naik kapal terbang....kalau naik kapal terbang..confirm aku tido...jarang aku jaga...coz gile xcomfortable....n aku memang paling benci bab perjalanan...klu boleh...aku mmg nak terus smpi je...but after hours of journey...when u reach the destination...u will feel that...segale2 bende yg ko tempuhi tu berbaloi....
n why travel? hmm...to put it simply....setiap tempat yg aku pergi,ade cerita sendiri...aku boleh tengok macam2 tempat2 yg cantik, yg bersejarah,barang2 yg cume bley jumpe kt tempat tu, org2 tempatan tempat tu, tengok cara hidup n tradisi diorg....sedikit sebanyak akan buat kita faham...yang kita memang xbyk beza dari org lain....dan kadang2 ia membuatkan kita rasa bernasib baik berbanding orang lain.
n ape yg aku paling xsuke sekali bile travel..ialah terpaksa push aside duit utk beli souvenir...I just don't get it....most of the time...duit aku abes utk beli souvenir utk org lain yg mebi xkan hargai souvenir aku tu...tp klu xbeli kang...muncung lak mulut tu kate aku kedekut.....
n bab travel nih, kes sesat or salah jalan memang dah jd lumrah...boleh kate...aku dgn member selalunye memang xpernah lalu jln2 yg kitorg amik nih...klu dulu...jenuh lah juge nk menanye org...aku igt lagi mase g kenduri kawin kawan aku kt pahang...dah berape jam drive xsmpi2...kate kuar highway trus jumpe...kitorg dh cuak..skali bila tanye org...rupe2nye rumah minah tu jauh ag....
But sejak ade google earth n GPS nih...aku memang dah xrisau sesat ag...so b4 aku make a journey...aku biasekan diri check direction kt google earth n run simulation utk timing mase n cari the shortest distance...on d journey lak GPS mesti kene ade...wat mase nih pau kwn aku punye GPS....so perjalanan dah jadi semakin senang....
Ramai org yg aku jumpe masih xbg anak perempuan diorang especially drive sorg2 or drive jauh2...i can see their point..but for a girl like me, aku mmg agak independent dari kecik...aku selalu cakap kt diri sendri...if I don't do it,who would do it for me? kadang2 aku jeles gak tgk member aku pergi di bawak di hantar...aku lak semua kene g sendri...wat sendri.....coz i don't have someone to rely to....bapak aku dgn mak aku dh ajar aku berdikari dari dulu lg....the reason bapak aku suro amik lesen kereta pun sebab die malas nak hantar aku amik aku...die bagi aku kereta..suke ati aku la nk buat ape pun...janji pandai jaga diri..
Mungkin oleh kerana sikap2 aku yg macam neh menyebabkan aku perangai mcm SNOB gile...esp dgn budak lelaki...coz aku agak proud n ego...aku mcm ade satu perasaan yg nk bgtau kt muka diorg, klu xde diorg pun aku bley idup..aku xlembik,aku buken jenis yg perlu bergantung dgn diorg....
But seriously aku nk gak ape,dihantar diambil,dibelanje makan, dibelanje tgk wayang, dibeli perfume,di beli hand bag....hahahaha...bunyi mcm materialistic gile...
I wish i could be just a girl yg budak laki boleh suke...tp aku akan ase mcm faker lak biel depan diorg....dari dulu...I'm not good wit guys that I really like...if I like them...i would stay away coz I'm afraid of rejection....
so in the end...better aku suke dgn GPS n google Earth...coz at least...they never disappointing me yet...

No comments:

Post a Comment